Sample Text

Disclaimer / Let op:

1. De volgende vertalingen van De Brieven van God and Zijn Christus zijn niet 100 % accuraat, omdat vele woorden in het Engels erg moeilijk te vertalen zijn naar het Nederlands. Hoewel wij geloven dat deze vertalingen de geest van Het Woord dragen, en vele malen beter zijn dan computer-gegenereerde vertalingen van de Brieven.
2. Deze site geeft niet alle Brieven van God and Zijn Christus weer, maar is een selectie van Brieven gekozen door de vertaler. Voor alle originele Brieven, zie: www.TheVolumesofTruth.com


Copyright © 2004-2024 ~ Alle Rechten Voorbehouden.

29/06/2023

Oordeel Niet

Er staat geschreven: Spreek geen kwaad over elkaar. Want wie kwaad spreekt over een broeder, of oordeelt over een broeder, spreekt kwaad over De Wet en oordeelt De Wet. Maar als je oordeelt over De Wet, ben je geen doener van wat De Wet zegt, maar een rechter.[36]


Op dezelfde manier, iemand die kwaad spreekt
Over Mijn boodschapper en Mijn profeet oordeelt,
Spreekt kwaad over Mij en oordeelt het Woord...

En iemand die het Woord oordeelt, zal het
In geen geval gehoorzamen, maar heeft
Zichzelf opgeworpen als een autoriteit, een rechter,
Gevangen gehouden door zijn eigen kwade gedachten.


Nogmaals, iemand die Mijn boodschapper weigert, kan op geen enkele wijze Mijn boodschap ontvangen, en iemand die hem veroordeelt, heeft zichzelf verblind voor de Waarheid. Want er is niemand rechtvaardig, nee, niet één. Maar Degene die de boodschap heeft gestuurd is waar. Aldus moet degene die Mijn Woord brengt, ook de ontvanger zijn, of hoe zal Ik hem sturen? En allen die oordelen kunnen niets doen en zullen niets ontvangen; zelfs wat zij hebben zal worden weggenomen, Zegt De Heer.


Vertaald uit het engels, enkele spel/vertaalfouten voorbehouden. Voor het origineel, zie
https://www.thevolumesoftruth.com/Words_To_Live_By:_Part_Two#Do_Not_Judge