Sample Text

Disclaimer / Let op:

1. De volgende vertalingen van De Brieven van God and Zijn Christus zijn niet 100 % accuraat, omdat vele woorden in het Engels erg moeilijk te vertalen zijn naar het Nederlands. Hoewel wij geloven dat deze vertalingen de geest van Het Woord dragen, en vele malen beter zijn dan computer-gegenereerde vertalingen van de Brieven.
2. Deze site geeft niet alle Brieven van God and Zijn Christus weer, maar is een selectie van Brieven gekozen door de vertaler. Voor alle originele Brieven, zie: www.TheVolumesofTruth.com


Copyright © 2004-2024 ~ Alle Rechten Voorbehouden.

29/06/2023

Spirituele Strijders

Wat is de mens? Hij is maar vlees, zijn macht heeft geen enkel nut. En in zijn trots zoekt hij glorie voor zichzelf, een valse moed. En dus wendt hij zich voortdurend tot zijn eigen wegen, zichzelf voor de gek houdend, denkend dat hij staat, ook al is hij gevallen.
Roekeloos stort hij zich in de strijd waar hij verwonding na verwonding oploopt, zijn wonden negerend, wonden die ongenezen blijven en het gehele lichaam infecteren. Toch gaat hij door in zijn arrogantie, zijn trots drijft hem vooruit, niet in staat om te zien dat hij neergeworpen is, terwijl hij bij zichzelf zegt: "Kijk naar mijn prestaties, kijk naar alles wat ik heb gedaan!" En al die tijd lacht satan en zegt: “Zie mijn acolieten; zie hoe deze strijders zijn geworden zoals mij.


Zonen en dochters van de mens, jullie zijn geen strijders...

Jullie zijn slachtoffers, buit van een oorlog 
Die vanaf de grondlegging van de wereld
Al was gewonnen, waarvan Ik ook was gedood...

Want alleen Ik draag de littekens van de strijd...

Zie, Ik draag ze in Mijn handen en Mijn voeten,
Op Mijn rug en in Mijn zij, wonden die Ik
Heb ontvangen in het huis van Mijn vrienden...

Zegt De Heer.


Vertaald uit het engels, enkele spel/vertaalfouten voorbehouden. Voor het origineel, zie
https://www.thevolumesoftruth.com/Words_To_Live_By:_Part_Two#Spiritual_Warriors