Sample Text

Disclaimer / Let op:

1. De volgende vertalingen van De Brieven van God and Zijn Christus zijn niet 100 % accuraat, omdat vele woorden in het Engels erg moeilijk te vertalen zijn naar het Nederlands. Hoewel wij geloven dat deze vertalingen de geest van Het Woord dragen, en vele malen beter zijn dan computer-gegenereerde vertalingen van de Brieven.
2. Deze site geeft niet alle Brieven van God and Zijn Christus weer, maar is een selectie van Brieven gekozen door de vertaler. Voor alle originele Brieven, zie: www.TheVolumesofTruth.com


Copyright © 2004-2024 ~ Alle Rechten Voorbehouden.

15/01/2023

De Gebrokene en de Trotse

De gebroken zondaar die zich bekeert, ken Ik. Maar de trotse man die zichzelf rechtvaardig acht, ken Ik niet. Voorwaar, hij zal een leugenaar bevonden worden op de Dag van Vergelding. Want er is niemand rechtvaardig, nee niet één, behalve de Zoon des Mensen alléén.

Daarom vraag Ik jullie: zal de gebroken zondaar gerechtvaardigd worden in zijn nood, in zijn vurige verlangen? Hij zal inderdaad gerechtvaardigd worden in Mijn ogen! Want Ik zal hem bekleden met gerechtigheid en bedekken met genade. In zijn tijden van zwakheid zal Mijn kracht hem ondersteunen en in Mijn liefde zal hij volmaakt worden. Zie, door Mijn leven is hij genezen!
Maar de trotsen verzetten zich tegen Mij en zij die arrogant zijn willen niets met Mij te maken hebben, zoals Ik werkelijk ben. Want zij hebben zich bekleed met de glorie van de mens, een snel verblekende bloem. Hun troost is in hun rijkdom, en hun toeverlaat is in hun prestaties, die hen bevuild en gekneusd zullen achterlaten op de dag van hun rampspoed, zegt De Heer.


Vertaald uit het engels, enkele spel/vertaalfouten voorbehouden. Voor het origineel, zie