Sample Text

Disclaimer / Let op:

1. De volgende vertalingen van De Brieven van God and Zijn Christus zijn niet 100 % accuraat, omdat vele woorden in het Engels erg moeilijk te vertalen zijn naar het Nederlands. Hoewel wij geloven dat deze vertalingen de geest van Het Woord dragen, en vele malen beter zijn dan computer-gegenereerde vertalingen van de Brieven.
2. Deze site geeft niet alle Brieven van God and Zijn Christus weer, maar is een selectie van Brieven gekozen door de vertaler. Voor alle originele Brieven, zie: www.TheVolumesofTruth.com


Copyright © 2004-2024 ~ Alle Rechten Voorbehouden.

27/08/2023

Gedank De Sabbat


Zij die de Sabbat gedenken eren Mij, en zij die rusten op de Sabbat rusten in Mij, terwijl zij uitzien naar de Dag. Want Ik had de zevende dag apart gezet en geheiligd, vanaf het begin.[22] Zo is het een teken geweest tussen Mij en Mijn volk, tot op deze dag, en zo zal het voor altijd blijven.
Want zoals Ik tot de kinderen van Israël sprak, zeggende: "Mijn Sabbatten zult u houden, want het is een teken tussen Mij en u in uw geslachten, opdat u weet, dat Ik De Heer ben, die u heiligt,"[23] zo spreek Ik ook tot jullie, tot allen die geënt zijn.


Want degenen die Mijn Geboden gehoorzamen
Blijven in Mijn liefde[24], en degenen die
Mijn Sabbatten gedenken houden Mijn gezelschap,
Want de Heilige van Israël
    Woont temidden van hen ...

Want Ik verlang ernaar dat Mijn kinderen bij Mij zijn
Waar Ik ben, Ik verlang ernaar hen terug te brengen
Naar de Tuin, zodat we opnieuw samen
Mogen wandelen in de koelte van de dag.


Gedenk daarom de Sabbat, en Ik zal jullie gedenken. Zegen de Sabbat, en Ik zal jullie zegenen. Heb elkaar lief, zoals Ik jullie heb liefgehad.
Doe je werken weg, kijk niet naar de bekommeringen van deze wereld en laat je zorgen los op de Sabbatdag; bespaar jezelf het gewicht van al deze lasten voor slechts één dag.


Laat al je gedachten uitgaan naar
Je God en Heiland, en overdenk;
Ja, laat je geest vervuld zijn van verwondering
En ontzag voor de werken van Mijn handen...

Want zelfs De Heer, jullie God,
Schepper van Hemel en Aarde,
Rustte op de zevende dag[25]...

Zegt De Heer.


Vertaald uit het engels, enkele spel/vertaalfouten voorbehouden. Voor het origineel, zie
https://www.thevolumesoftruth.com/Words_To_Live_By:_Part_Two#Remember_the_Sabbath