Sample Text

Disclaimer / Let op:

1. De volgende vertalingen van De Brieven van God and Zijn Christus zijn niet 100 % accuraat, omdat vele woorden in het Engels erg moeilijk te vertalen zijn naar het Nederlands. Hoewel wij geloven dat deze vertalingen de geest van Het Woord dragen, en vele malen beter zijn dan computer-gegenereerde vertalingen van de Brieven.
2. Deze site geeft niet alle Brieven van God and Zijn Christus weer, maar is een selectie van Brieven gekozen door de vertaler. Voor alle originele Brieven, zie: www.TheVolumesofTruth.com


Copyright © 2004-2024 ~ Alle Rechten Voorbehouden.

29/05/2023

Een Profeet


Wat is een profeet?...

Is hij niet een mens, Mijn dienaar,
Die Ik heb uitgekozen en geroepen?
En wanneer wordt Mijn dienaar een profeet?
En hoe lang blijft hij als zodanig?

Zie, hij is slechts een profeet op datzelfde moment
Waarin Ik tot hem spreek en hem laat horen,
Enkel profeterend zolang Ik hem veroorzaak
Mijn woorden spreken of schrijven.

Want er is geen profetie buiten Mijn wil,
En zonder Mijn stem kan er niet geprofeteerd worden;
En zonder Mijn geest, mag geen mens horen,
Noch zal hij een visioen aanschouwen,
Noch is hij in staat te begrijpen.

Buiten De Heilige,
   Is er geen kennis...

IK BEN DE HEER.


Vertaald uit het engels, enkele spel/vertaalfouten voorbehouden. Voor het origineel, zie
https://www.thevolumesoftruth.com/Words_To_Live_By:_Part_Two#A_Prophet